Jak urządzić butik?

Prowadzenie butiku to zajęcie, o którym marzy niejedna kobieta. Codzienny kontakt z modą, pomoc klientkom w stylizacjach – to może się stać prawdziwą pasją. Butik powinien być miejscem z klimatem – nie tylko asortymentem, ale i wystrojem zachęcać do wejścia w jego progi. Jednym z częstych grzechów młodych przedsiębiorców, którzy zakładają sklep lub lokal gastronomiczny, jest przekonanie, że sami najlepiej wiedzą, jak to miejsce urządzić. Prawda jest jednak często inna, dlatego warto skorzystać z usług projektanta wnętrz. Jeżeli z jakichś powodów zdecydujemy się na samodzielne urządzanie butiku to trzymajmy się pewnych, żelaznych zasad. Najważniejsza jest witryna sklepowa – to ona może zachęcić potencjalnych klientów do wejścia do środka sklepu lub ich do tego zniechęcić. Witryna sklepowa powinna przyciągać wzrok, dlatego należy ją potraktować jako jeden ze sposobów na reklamę.

Wybrane do ekspozycji ubrania powinny znajdować się na wysokości oczu przechodniów. Wystawę należy urządzić tak, by nie panował na niej chaos, a oglądający wiedział na czym powinien skupić swój wzrok. Dobrym sposobem, na przyciągnięcie uwagi jest użycie intensywnych kolorów lub takich, które kontrastują z resztą otoczenia. Odpowiednią oprawę zapewni odpowiednio dobrane oświetlenie – może nie tylko dobrze eksponować towar, ale być też dekoracją samo w sobie. Można na przykład wykorzystać lampki kolorowe lub migoczące. Witryna sklepu to także miejsce, w którym można informować o wyprzedażach, promocjach czy dostawie nowego towaru. Napisy powinny być duże i rzucające się w oczy, inaczej nie zatrzymają przechodnia mijającego sklep. Wnętrze butiku powinno być urządzone elegancko i z klasą, a jednocześnie funkcjonalnie. Nie należy zapominać, że głównym celem klientów jest wygodne zrobienie zakupów. Aranżacja wnętrza powinna także współgrać ze stylem oferowanej odzieży. Należy jednak pamiętać, że najważniejszym warunkiem, jaki trzeba spełnić, by butik zyskał wiernych klientów, jest odpowiednia lokalizacja.