Udane zakupy online

Zakupy przez Internet już dawno nie są nowością ani propozycją tylko dla tych, którzy nie boją się nowinek technologicznych. Stały się codziennością z kilku powodów. Internet jest powszechnie dostępny, prawa konsumenta dobrze chronione, a wszelkie działania online coraz bezpieczniejsze. Przez Internet kupujemy już nie tylko książki czy odzież, ale coraz częściej robimy też zakupy spożywcze z szybką dostawą do domu. Nie wszystko jednak lubimy kupować w ten sposób. Obawy mamy zwłaszcza przed zakupem online artykułów czy usług bardzo drogich. Jak mówi przysłowie: Lepszy wróbel w garści, niż gołąb na dachu. Zakupy przez Internet są właśnie takim gołębiem – mimo że zapłaciliśmy za towar, to nie mamy go od razu w rękach. Ryzyko wydaje nam się w takiej sytuacji zbyt duże. Żywność przez Internet też raczej kupujemy w wyjątkowych sytuacjach, gdy jesteśmy chorzy i nie możemy wyjść z domu albo zbyt zapracowani, by wybrać się na zakupy.

Sposób na udane zakupy online:

  1. Kupowanie z pewnych źródeł
  2. Upewnianie się co do warunków zakupu – np. czy towar ma gwarancję albo można go zwrócić.
  3. Korzystanie z doświadczenia innych klientów, którzy dzielą się swoją opinią w Internecie.

Nasze obawy dotyczą zwłaszcza świeżości dostarczanych w ten sposób produktów. W sklepie stacjonarnym każde jabłko czy marchewkę można pooglądać z każdej strony i wybrać najokazalsze, kupując online jesteśmy zdani na czyjś wybór. Niechętnie też w ten sposób kupujemy mięso, w obawie o jego świeżość. Choć ubrania często kupujemy przez Internet, to nie każdą część garderoby równie chętnie. Kobiety raczej nie zdecydują się na zakup biustonosza tą drogą, bowiem poznanie jego rozmiaru to za mało, aby dobrać odpowiedni trzeba go koniecznie przymierzyć. Przed wielkim wyjściem też wolimy robić zakupy w sklepach stacjonarnych, aby mieć pewność, że wieczorowa sukienka czy frak leżą nienagannie. Zakupy, do których potrzebny jest nam tylko dostęp do Internetu to ogromna wygoda, z której grzech byłoby nie skorzystać. Jednak w przypadku przedmiotów kruchych, narażonych na uszkodzenie w transporcie, obawiamy się, że mogą one nie dotrzeć do nas w należytym stanie. Dlatego lepiej nie ryzykować i nie zamawiać online szkła, porcelany czy delikatnych urządzeń elektronicznych.